Requisitos
1 - Per ser esportista d'alt rendiment de les Illes Balears és necessari haver competit i obtingut un resultat mínim en les proves esportives que es determinen a la resolució de la consellera de Transparència, Cultura i Esports.
2 - Per obtenir la condició d'esportista d'alt rendiment de les Illes Balears s'han de complir els requisits següents:
a) Haver nascut a les Illes Balears o tenir veïnatge administratiu en qualsevol municipi de les Illes Balears, amb un mínim de tres anys comptadors des de l'obtenció del resultat esportiu.
b) Tenir la residència fiscal a Espanya.
c) Ser esportista que participa en la categoria absoluta de qualsevol esport o en les dues categories immediatament inferiors.
d) Disposar d'una llicència esportiva en vigor expedida per una federació de les Illes Balears, sense perjudici que, en el cas que no hi hagi llicència de la federació de les Illes Balears, s'atorgui la mateixa validesa a l'emesa per la federació espanyola corresponent.
e) Haver obtingut el resultat esportiu en els sis mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud d'esportista d'alt rendiment de les Illes Balears, davant la Direcció General d'Esports de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.
f) No estar sancionat, amb caràcter ferm, per dopatge o no trobar-se sotmès a cap sanció disciplinària esportiva de caràcter molt greu o cap sanció administrativa en matèria esportiva de caràcter greu o molt greu de les establertes a la Llei 14/2006.
g) Conèixer i acceptar els beneficis i les obligacions que s'inclouen en el Decret 91/2015 durant el termini de vigència de la condició d'esportista d'alt rendiment de les Illes Balears.
Documentación a presentar
a. Autorització perquè l'administració corresponent pugui accedir telemàticament a les dades del document acreditatiu de la identitat de l'esportista. En cas de no atorgar aquesta autorització expressa, s'ha d'aportar una fotocòpia compulsada del document acreditatiu de la identitat de l'esportista.
b. Fotocòpia compulsada de la llicència esportiva en vigor expedida per la federació corresponent de les Illes Balears o, si escau, per l'espanyola.
c. En el cas que ho tramiti la federació, autorització per tramitar la sol·licitud signada per l'esportista.
d. Per als o les esportistes no nascuts a les Illes Balears, certificat d'empadronament.
e. Certificat expedit per l'Administració tributària relatiu a la residència fiscal dels o de les esportistes.
f. Certificat expedit per la federació corresponent sobre el resultat obtingut en les proves esportives que s'han de determinar en l'ordre de la consellera de Participació, Transparència i Cultura.
g. La classificació esportiva dels resultats obtinguts en les referides proves esportives.
h. En els casos en què els resultats presentats s'hagin obtingut en equip, s'haurà d'aportar un certificat federatiu de la pertinença de l'esportista a aquell equip.
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Per a la presentació de sol·licituds indefinit
Per a la presentació d'al·legacions 5 dies hàbils després de la publicació del llistat provisional.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria de Turisme, Cultura i Esports
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Planificació i Formació
C/ de l'Uruguai, s/n Velòdrom Illes Balears.
(mxbennasser@esports.caib.es)